diumenge, 29 d’abril del 2012

Les claus del negoci brut de CiU - Abertis - La Caixa contra els catalans #novullpagar

1- Les autopistes no les va fer Espanya, sinó la Generalitat de Jordi Pujol i, per tant, són doncs de titularitat autonòmica, no estatal. 

El peatges de Catalunya -que Artur Mas ha pujat dos cops, fins al 8%, en un any- són de creació i titularitat autonòmica, no pas estatal: és la Generalitat de CiU qui les va crear, n'és titular, i determina el preu del peatge. Excepte els de les AP-7 y AP-2, que es van construir a començaments dels anys 70 -i que en fa més de 30 que són amortitzades-, per la qual cosa són de titularitat estatal, la resta de peatges es van fer exclusivament per ordre de Jordi Pujol, president de la Generalitat per CIU.

Pujol podria haver decidit construir autovies, com van fer totes les altres autonomies que no van tenir la calamitosa desgràcia d'estar governades per una màfia trabucaire de banquers i terratinents, i finançar-les amb deute públic; o bé fent que els peatges anessin a parar a la Generalitat i no a una empresa privada. Però no, Pujol va voler que els catalans paguéssim peatges i treure'n benefici amb els amics del Cercle Equestre.

2.- Els peatges de les autopistes no van a Espanya, sinó a la butxaca de ABERTIS, una empresa propietat de La Caixa, i liderada per Salvador Alemany Mas, assessor d'Artur Mas i principal publicitari del diari AVUI-EL PUNT.

Els peatges catalans estan en mans de l'empresa Abertis; i a la resta d'Espanya també. Aquesta multinacional -la més gran del món- gestiona directament més de 1.500 quilòmetres d'autopistes a Espanya, cobrint el 59% del total de vies de peatge. Abertis també participa de forma no majoritària en una sèrie de concessions amb un total de 200 quilòmetres: Autema i Ciralsa (Circumval·lació d'Alacant). També manté un paper actiu en Trados 45 (M-45 Tram II), Accesos de Madrid i Henarsa, concessionàries que gestionen diverses vies d'accés a la ciutat de Madrid.

Abertis és un suport fonamental publicitari de l'AVUI-EL PUNT , diari ultranconvergent i fervorosament folklòric, caspós i barretinaire que, paradoxalment, ha enarborat la bandera en contra dels peatges, en un repugnant acte més de summa hipocresia.

La Caixa, és l'accionista majoritària d'ABERTIS amb una propietat del 31% de les seves accions. Curiosament CIU té un deute amb La Caixa d'un crèdit de 21 milions d'euros (xifra de l'any 2010)

Artur Mas va proposar a Salvador Alemany, President d'Abertis , ser Conseller d'Economia i actualment presideix el "Consell Assessor per a la Reactivació Econòmica de Catalunya (CAREC)", organisme escollit per CIU per tal d'assesorar al Govern en retallades neoliberals. Salvador Alemany, segons ha declarat recentment, se sent molt preocupat per la campanya de "No vull pagar". No m'estranya! S'embutxaca milers de milions a l'any robant a ciutadans, per tal de finançar a un partit polític!

3.- CIU va votar a favor de rescatar els peatges de Madrid amb diners públics.

CiU va proposar i va votar a favor de rescatar i compensar econòmicament a les companyies concessionàries de les autopistes de de Madrid, que són completament deficitàries, proposant que les concessionàries ingressin la diferència entre la facturació real i el 80% de la prevista quan es va adjudicar la via. Cada cinc anys, l'Estat els paga de la nostre butxaca la compensació, amb interessos. Un acord econòmic que beneficia clarament a Abertis.

4.- Els peatges estan amortitzats de sobres i es mantenen tan sols perqué beneficien a CIU-ABERTIS-LA CAIXA

Segons l'anuari dels silencis mediàtics de l'any 2010, les recaptacions de les concessionàries per peatges multipliquen en alguns casos per 100 el cost de l'obra. Alguns exemples a continuació:

TRAM COST CONSTRUCCIÓ INGRESSOS ESTIMATS

Montgat-Mataró 21 682,2
Mataró-Palafolls 285,5 363,3
Barcelona-Montmeló 19,9 535,4
Granollers-La Jonquera 68,5 3.033,7
Molins de Rei-Martorell 14,6 1.168,7
Martorell-Tarragona 42,2 2.170,3

Així doncs queda clar que les autopistes de peatge son un invent de CIU per tal de beneficiar a empreses amigues que, al mateix temps financen al seu partit amb crèdits milionaris! Clar que, si voleu, podeu seguir pensant que tot és una conspiració de Madrid en contra de la nació catalana…

Abertis preveu que totes les autopistes espanyoles seran de pagament el 2020

El president d'Abertis i cap del govern d'Artur Mas, Salvador Alemany, ha afirmat que preveu que la totalitat de la xarxa espanyola d'autopistes i autovies serà de pagament a finals d'aquest decenni. En l'acte de presentació del llibre "Les autopistes d'Espanya", Alemany ha explicat que, tenint en compte la situació econòmica i l'ajust pressupostari actual, és "necessari" un model "harmònic" de tarifació de les autopistes espanyoles. "No es pot regalar l'ús d'infraestructures de gran capacitat, si no és impossible que el sistema funcioni", ha declarat Alemany, que ha afegit que el canvi de model és "inevitable".

A més, Alemany ha subratllat que en els últims anys s'han comès "errors", com els anomenats peatges ombra o la construcció de vies alternatives gratuïtes a prop d'autopistes de peatge: "Aquests conceptes, afortunadament, ja s'han acabat a Espanya", ha afirmat el soci de Florentino Pérez i que, amb La Caixa, té paralitzades les obres de les carretera NII per tal de lucrar-se amb els peatges-que Ciu ha pujat dues vegades, fins al 8% en un any d'espoli-i els morts de la via amb més mortalitat d'Espanya. A l'acte ha assistit també el secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Damià Calvet (CiU), que ha qualificat el model de tarifació actual de "divers i asimètric" i ha recordat que Catalunya, juntament amb la Rioja, són les úniques comunitats autònomes que compten amb més quilòmetres d'autopistes de pagament que lliures.

Jo #novullpagar la corrució de CIU-ABERTIS!